Matkatavarat
 

Matkatavaran viivästyksestä, katoamisesta ja vahingoittumisesta on ilmoitettava välittömästi lentoyhtiölle

Sinulla voi olla oikeus lentoyhtiön maksamaan korvaukseen, jos matkatavarasi viivästyvät, katoavat tai vahingoittuvat.

Jos matkatavarat eivät saavu samalla lennolla kanssasi tai matkatavarasi ovat vahingoittuneet, täytä välittömästi lentoaseman saapumisaulassa PIR-lomake (Property Irregularity Report) ja vaadi siitä itsellesi kopio. Matkatavarat katsotaan kadonneeksi, jos niitä ei kuulu 21 vuorokauden kuluessa lennon saapumisesta.

Lisätietoja matkatavaroita koskevista ongelmatilanteista saat Kilpailu- ja kuluttajaviraston nettisivuilta.

Ota yhteyttä Kuluttajaneuvontaan

Matkatavaroita koskevissa ongelmatilanteissa ota yhteyttä Kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonnasta voit saada näkemyksen siitä, onko asia syytä viedä Kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.

Kuluttajaneuvonta ohjaa asiasi tarvittaessa Euroopan kuluttajakeskukseen. Euroopan kuluttajakeskus antaa neuvoja riitatilanteisiin silloin, kun kyseessä on ulkomainen lentoyhtiö, jolla ei ole toimipaikkaa Suomessa tai ulkomaalainen valittaa suomalaisesta lentoyhtiöstä.

Trafi ei käsittele matkatavaroihin liittyviä reklamaatioita tai korvaushakemuksia.

 

 
 
Sivu päivitetty 03.12.2015