Merimiesrekisteri
 

Merimiesrekisteri

Trafi ylläpitää merimiesrekisteriä, joka sisältää merimiesten meripalvelu-, koulutus- ja pätevyystietoja.

Merimiesrekisterin ylläpito perustuu lakiin laivaväen luetteloinnista (2006/1360).

Merimiesrekisteri

Rekisteriin merkitään

  • henkilötiedot
  • meripalvelutiedot
    • aluksen nimi, palvelujakson aloitus- ja lopetuspäivämäärä, palveluaika, toimi ja liikennealue
  • ammattimerenkulun pätevyyteen liittyvät koulutukset
  • pätevyystiedot
    • myönnetyt ja uusitut pätevyyskirjat, lisäpätevyystodistukset, kelpoisuustodistukset, pätevyyserivapaudet ja terveyspoikkeusluvat.

Meripalvelutiedot tulevat suoraan varustamoilta joko sähköisesti tai ilmoituslomakkeilla.

Koulutustodistustiedot kirjataan pätevyyshakemusten yhteydessä ja pätevyydet tallentuvat rekisteriin niiden myöntämisen yhteydessä.

 

 

Meripalveluote

Omien tietojensa tarkistamiseksi merenkulkija voi tilata meripalveluotteen, joka sisältää henkilön tiedot kertyneestä meripalvelusta, pätevyydestä ja koulutuksesta.

Otteen voi tulostaa itse Oma asiointi -palvelussaOtteen voi myös tilata vuoden välein veloituksetta leimattuna ja allekirjoitettuna. Mikäli edellisen otteen tilauksesta on alle vuosi, peritään otteesta 15 euron maksu (vuonna 2017), joka laskutetaan erikseen.

 

Asiointipalvelut

 

Yhteystiedot

Merimiesrekisterin ylläpito:

  • Puhelin: 029 534 5000 (pvm/mpm)

Meripalveluotteen tilaus:

Pätevyyskirjat, pätevyyserivapaudet ja terveyspoikkeusluvat:
Puhelin 029 534 5000 (pvm/mpm)

 
 
 
 

 

Sivu päivitetty 11.09.2017