Felsökning och reparationsarbete pågår. Vi beklagar de olägenheter problemen kan förorsaka.
Servicearbeten utförs i tjänsten Mina ärenden söndag 29.4 kl. 11–19. Du kan använda tjänsten som vanligt men de uppgifter du anmäler uppdateras först efter kl. 19. Om bekräftelsesidan öppnas, har din anmälan lyckats.
På grund av underhåll av lomake.fi-plattformen kan Trafis blanketter på webben varken fyllas i eller sändas lördag 28.4 kl. 18 – söndag 29.4 kl. 3. Vi beklagar eventuella olägenheter!
Mina ärenden är ur bruk torsdag 26.4 kl. 8.30–10 p.g.a. underhållsarbeten.
Kortvariga avbrott i Paytrail-betalningstjänsten kan uppstå tisdag 17.4 kl. 3.30–4.30. Under ett eventuellt avbrott är det inte möjligt att betala via Paytrail-tjänsten i Mina ärenden -tjänsten.
Mina ärenden är ur bruk torsdag 12.4 kl. 8.30–10 p.g.a. underhållsarbeten.
Trafiksäkerhetsverket har den 6.4.2018 fattat ett beslut om föreskriftsprojekt som förbereder ändringar till luftfartsföreskriften GEN M1-9, Tillämpningen i Finland av bestämmelserna om flygbesättning som ingår i kommissionens förordning 1178/2011.
Körkortstjänsterna i Mina ärenden är inte tillgängliga torsdag 5.4 kl. 18–19 på grund av underhållsarbete.
Trafi begär utlåtanden om ett utkast till nya stabilitetsföreskrifter. Avsikten med omarbetningen av föreskrifterna är att förenhetliga regelverket för existerande passagerarfartyg i inrikes fart inom fartområdena I och II.
På grund av servicearbete i Suomi.fi-fullmakternas bakgrundsregister förekommer det störningar i ärendehantering på ett företags vägnar 5.4.2018 kl 08.00-09.00.
Störningen hindrar ärendehantering på ett företags vägnar ifall hanteringsrätten baserar sig på en organroll i handelsregistret. Organroller är till exempel verkställande direktör.
Ärendehantering på ett företags vägnar fungerar normalt under störningens tid ifall det är frågan om en privat näringsidkare.
Vi beklagar det eventuella besväret som orsakas av avbrottet.
Luftfartygets registreringsuppgifter är ur bruk måndag 26.3 kl. 16.30–21 p.g.a underhållsarbeten.
Servicearbeten utförs i tjänsten Mina ärenden lördag 17.3 kl. 12–24. Du kan använda tjänsten som vanligt men de uppgifter du anmäler uppdateras först efter kl. 24. Om bekräftelsesidan öppnas, har din anmälan lyckats.
Trafi har den 6 mars 2018 utfärdat en föreskrift om lotsleder och lotsplatser (TRAFI/6915/03.04.01.00/2013).
På grund av underhållsarbeten kan det uppstå korta avbrott i ärendehantering på ett företags vägnar i Suomi.fi-fullmakter tisdag 6.3 kl. 6.30–8 och onsdag 7.3 kl. 6–8.
Det har förekommit problem hos organisationskunder när de försöker logga in i Mina ärenden med personbeteckning (Privat yrkesutövare eller företagets verkställande direktör). Vi håller på att reda ut och åtgärda störningen. Vi beklagar det besvär som orsakats.
Trafi har beslutat starta ett föreskriftsprojekt för revidering av föreskriften om fartygspersonalens behörigheter.
Farkosttjänsterna i Mina ärenden är inte tillgängliga torsdag 1.3 kl. 8–10 på grund av underhållsarbete.
Kortvariga avbrott i Paytrail-betalningstjänsten kan uppstå tisdag 27.2 kl. 3.30–4.30. Under ett eventuellt avbrott är det inte möjligt att betala via Paytrail-tjänsten i Mina ärenden -tjänsten.
Trafiksäkerhetsverket (Trafi) har den 20 februari 2018 meddelat en ny föreskrift om radioutrustning på fartyg (TRAFI/366732/03.04.01.00/2017).
I den av Patent- och registerstyrelsen (PRS) producerade Virre-tjänsten fungerar inte gränssnittsförfrågningar börjandes onsdag 14.2.2018 kl 16:00 på grund av databasuppdateringar.
Trafi har fattat beslut om att starta ett projekt för att revidera gällande föreskrift om fartygs stabilitet.
Mina ärenden är ur bruk torsdag 15.2 kl. 8.30–10 p.g.a. underhållsarbeten.